12.8. – Německo dosahuje jen malého pokroku v digitalizaci své železniční sítě. Na konci roku 2024 bylo pouze 1,6 procenta federální železniční sítě vybaveno systémem ETCS (Evropský vlakový zabezpečovací systém). ETCS je klíčovou součástí standardizace různých evropských systémů řízení vlaků a usnadnění přeshraniční železniční dopravy. Zatímco federální vláda si klade za cíl převést celou železniční síť na tuto technologii do roku 2040, Allianz pro Schiene si stěžuje, že tohoto cíle pravděpodobně nebude dosaženo bez jasné strategie. Allianz pro Schiene to uvedla v tiskové zprávě.
Železniční doprava
7.8. – Společnost AŽD uvedla do provozu digitální staniční zabezpečovací zařízení StationSWing ESA 44-HU ve dvou maďarských stanicích na trati Szeged – Röszke – HU/SRB hranice, kde AŽD působí jako subdodavatel společnosti R-KORD (součást holdingu V-Híd).
6.8. – Společnost LokoTrain ze skupiny EP Logistics International uvedla do provozu dvojici moderních železničních simulátorů, které posouvají výcvik strojvedoucích v ČR na novou úroveň. První simulátor funguje ve výcvikovém centru v České Třebové, druhý byl nyní instalován v Ostravě. Oba nabízejí realistický trénink pro zkušené strojvedoucí, nováčky i zájemce o tuto profesi.
4.7. – Společnost Leo Express zahajuje pilotní provoz regionálního vlaku na Orlicku na ekologické palivo HVO (hydrotreated vegetable oil). Tento krok je součástí dlouhodobé strategie firmy na podporu udržitelné a šetrné dopravy nejen v regionech. Díky využití paliva dojde ke snížení emisí až o 90 procent oproti naftě.
3.7. – Společnost Alstom po více než 50 letech otevřela svůj historický areál Litchurch Lane v anglickém městě Derby, kde pořádá největší prezentaci historických železničních vozidel ve Spojeném království, The Greatest Gathering. Třídenní festival připomíná 200. výročí zahájení provozu na trati Stockton–Darlington, první veřejné železnice na světě, která se stala symbolem vzniku železniční dopravy.
2.7. – Správa železnic zahajuje provoz na modernizované trati mezi Bubny a novou zastávkou na Výstavišti. Metropole se tak po čtyřiceti letech dočkala nového nádraží, navíc evropského formátu. Cestující z Kladenska zase poprvé získávají pohodlný přestup z vlaků na všechny linky metra. Úsek je součástí budovaného spojení z centra hlavního města na letiště Václava Havla a do Kladna.
2.7. – Společnost AŽD uvedla v Bulharsku do provozu své vůbec první digitální staniční zabezpečovací zařízení StationSWing ESA 44-BG s LED návěstidly. Instalováno bylo ve stanici Zimnitsa na trati Plovdiv–Burgas, kde AŽD působí jako subdodavatel společnosti VDH JSC.
25.7. – Nový návrh Institutu pro udržitelnou infrastrukturu Puls ukazuje, že kromě stávající plánované dráhy na letiště Václava Havla Praha by bylo vhodné postavit i druhou dráhu, jež by letiště napojila přímo na vysokorychlostní spoje, které končí v Praze. Ambiciózní plán nyní existuje ve formě studie a je založený v první řadě na tunelu, díky kterému vysokorychlostní vlaky zajedou na Hlavním nádraží Praha pod zem, napojí se na linky metra A a B v zastávce Můstek a dojedou až do podzemní stanice pod terminálem 1. To vše za 9 minut. Následně bude trať pokračovat směrem na Kladno a Karlovy Vary, bude tedy využitelná nejen pro návštěvníky letiště.
23.7. – DT – Výhybkárna a strojírna investovala do modernizace svých logistických a expedičních kapacit. Společnost uvedla do provozu dva nové speciální manipulační stroje Combilift MG. Jedná se o unikátní zařízení v České republice, které umožňuje mimořádně flexibilní a bezpečnou manipulaci s rozměrnými a těžkými částmi výhybek.
22.7. – Sdružení měst a obcí KORIDOR D8 (SMO KD8) a obec Přestavlky společně podaly v pátek 18. 7. 2025 žalobu na 5. aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje (Zákon stanoví, že o aktualizaci zásad územního rozvoje (ZÚR) rozhoduje zastupitelstvo kraje mj. na základě externího návrhu, který může vzejít např. ze strany oprávněného investora, např. Správy železnic). Uvedl to předseda SMO KD8 Martin Klečka.