Námořní doprava

​Komentář

Petr Rožek: Co přinesl listopad v dopravě a logistice

2.12. – Pomalu se blíží Vánoce a parapety bytů, kde bydlí malé děti, se plní různě vyvedenými a formulovanými přáníčky Ježíškovi. My větší si pak přání sdělujeme poněkud méně sofistikovanými metodami; všichni však potají doufáme, že najdeme pod stromečkem (či alespoň po odeznění slev) vytoužený dárek od našich blízkých.


​DSV zajišťuje pravidelné námořní přepravy z klíčových asijských přístavů do Česka

20.11. – Společnost DSV rozšiřuje své námořní přepravní služby o pravidelné linky pro tzv. LCL (Less than Container Load) zásilky, které umožňují přepravu zboží i v případě, že nevyužijí celý kontejner. DSV nyní každý týden zajišťuje bezpečnou přepravu zboží od dodavatelů z hlavních asijských přístavů přímo ke dveřím českých firem.


​HHLA dosahuje navzdory obtížným podmínkám významného růstu tržeb a zisku

18.11. – Navzdory prostředí poznamenanému makroekonomickými tlaky, geopolitickým napětím a nejistotou v obchodní politice USA společnost Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) v prvních devíti měsících roku 2025 výrazně zvýšila své tržby a zisk. Obrat koncernu vzrostl o 12,5 procenta na 1 331,4 milionu eur (předchozí rok: 1 182,9 milionu eur). Provozní výsledek (EBIT) se zvýšil o 25,7 procenta na 117,1 milionu eur (předchozí rok: 93,2 milionu eur). EBIT marže se zlepšila na 8,8 procenta ze 7,9 procenta v předchozím roce. Zisk po zdanění a minoritních podílech se zvýšil na 34,9 milionu eur (předchozí rok: 23,1 milionu eur).


​Přetížené přístavy prodlužují tranzitní časy dopravci čelí zpožděním lodí i vyšší administrativě

12.11. – Geopolitické napětí, tedy válka na Ukrajině i konflikty v Rudém moři, nejsou jedinými problémy, které dnes dopadají na české dopravce. Ti se potýkají také s přetíženými evropskými a asijskými přístavy. Nedostatečná kapacita terminálů prodlužuje tranzitní časy. Dochází ke zpožděním příjezdů lodí, což komplikuje i následnou kontinentální přepravu.


​Komentář

Petr Rožek: Co přinesl říjen v dopravě a logistice

6.11. – Ta zpráva možná v očích laické veřejnosti nevzbudila – a ani vzbudit nemohla žádný ohlas. Přesto to, co se stalo 17. října v Londýně, znamená další zlom v kampani progresívní části světa v čele s EU za dekarbonizaci v dopravě. Co zvláštního se tedy stalo?


​Igor Pamič (Luka Koper): Zájem českých a slovenských zákazníků o naše služby roste

14.11. – Přístav Koper pokračuje v rozsáhlých investicích a zvyšuje překlad. Jaké výsledky očekává v letošním roce a jak na nabídku jeho služeb reagují čeští a slovenští zákazníci, na to jsme se zeptali Igora Pamiče, zástupce přístavu pro český a slovenský trh.


​Společnosti Nevomo, DP World a DPA se dohodly na nasazení technologie MagRail v Indii

31.10.- Společnost Nevomo podepsala dohodu se společnostmi DP World a Deendayal Port Authority (DPA) o nasazení prvního řešení magnetického pohonu svého druhu, které umožňuje samohybnou železniční přepravu sypkého nákladu a kontejnerů v přístavu Deendayal. DP World využije patentovaný posilovač MagRail evropské deep-tech společnosti Nevomo technologie k demonstraci jeho použití v živém indickém přístavním prostředí. Tato iniciativa představuje významný krok k vytvoření půdy pro novou generaci automatizovaných nízkoemisních přístavních operací v Indii.


​Jeroen Eijsink se stal CEO Hafen und Logistik AG

2.10. – Jeroen Eijsink převzal 1. října funkci generálního ředitele společnosti Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). „Těším se, že se v nadcházejících týdnech seznámím s HHLA – zejména se zaměstnanci v celé Evropě. Společně se zaměříme na udržitelný rozvoj HHLA. Naším cílem je neustále zvyšovat konkurenceschopnost společnosti HHLA a posilovat naši pozici důvěryhodného a spolehlivého partnera v evropské logistice,“ řekl Jeroen Eijsink při nástupu do funkce v HHLA.


​Komentář

Petr Rožek: Co přinesl srpen v dopravě a logistice

1.9. – Skončily nám další prázdniny. Pryč je milá doba dětských úsměvů (a i našich, když se nám podařilo se robátek na chvíli zbavit, třeba k babičce), volných pražských ulic i parkovišť a vyšší spotřeby piva. Začíná nám druhé pololetí, které má ovšem jen 4 měsíce, takže bude co ve výsledovce dohánět. Proto autorovi jednou dovolte trochu vážnější zamyšlení.


​HHLA uzavírá první pololetí roku 2025 velmi úspěšně

15.8. – První polovina roku 2025 byla i nadále definována slabou ekonomikou v Německu, geopolitickými konflikty a rostoucí nejistotou způsobenou obchodní politikou USA. V tomto náročném prostředí společnost Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) výrazně zvýšila své tržby a provozní výsledek ve srovnání s předchozím rokem. Tržby ve skupině HHLA vzrostly o 16,3 procenta na 884,5 milionu eur (předchozí rok: 760,3 milionu eur). Provozní výsledek koncernu (EBIT) se zvýšil o 34,8 procenta na 79,4 milionu eur (předchozí rok: 58,9 milionu eur). EBIT marže činila 9,0 procenta (předchozí rok: 7,7 procenta). Zisk po zdanění a minoritních podílech činil 19,1 milionu eur (předchozí rok: 13,2 milionu eur).


spinner