15.12. – Areál společností EWT a Hoffmann & Žižák v Zápech u Brandýsa nad Labem prošel rozsáhlou rekonstrukcí. O tom, co tato změna přinesla zákazníkům, ale také o situaci v dopravě a o zájmu o techniku Schmitz Cargobull, jsme hovořili s jednatelem obou společností Ing. Michalem Žižákem.
Silniční doprava
15.12. – Eurowag v současnosti nabízí palivo a služby na více než 250 partnerských stanicích po celém Slovensku, z nichž pět je součástí prémiové sítě Eurowag Prime, která se nachází podél hlavních tranzitních tras. Zákazníci Eurowagu nyní mohou také nabíjet své elektrické nákladní vozy v Emparku. Příští rok se v areálu plánuje otevření vodíkové čerpací stanice. „Jako tranzitní země pro mezinárodní nákladní dopravu je Slovensko častou zastávkou pro naše domácí i zahraniční zákazníky, takže rozvoj moderních parkovišť pro nákladní vozy s dostatečnou kapacitou a službami je důležitým krokem. Proto jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s Emparkem a nabízet zákazníkům Eurowagu preferenční služby. Zároveň si velmi vážíme toho, že Empark nabízí komplexní škálu energetických, silničních ale i dalších služeb,“ řekl Miroslav Novák, regionální manažer Eurowagu pro slovenský a český trh.
15.12. – Společnost Škoda Auto využívá digitalizační platformu Aimtec DCIx od společnosti Aimtec pro řízení elektrických utahovaček na montážních linkách modelů Octavia, Enyaq a Elroq v Mladé Boleslavi a modelů Octavia, Karoq, Kodiaq, Cupra a Ateca v Kvasinách. Řešení výrazně usnadňuje a zrychluje práci operátorů díky funkcím, které je aktivně podporují při každodenních úkonech. Platforma se postupně rozšiřuje na další pracoviště a oblasti výroby. Aimtec dokázal naplnit vysoké nároky kladené na kritické výrobní procesy s důrazem na stabilitu a dlouhodobou udržitelnost systému a zároveň dodal řešení připravené na budoucí změny.
14.12. – Valná hromada Sdružení automobilového průmyslu, která se letos konala ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi, znovu potvrdila stabilitu a kontinuitu vedení nejvýznamnějšího průmyslového odvětví v České republice. Členové Sdružení znovuzvolili Martina Jahna prezidentem AutoSAP. Jednání se soustředilo rovněž na diskusi priorit průmyslové politiky nové vlády, dopady umělé inteligence na průmyslovou praxi, volby dalších orgánů Sdružení a rozšíření členské základny.
14.12. – IVECO, evropský lídr v oblasti nákladní dopravy, nabízí modernizovanou generaci svého klíčového dálkového modelu – IVECO S-WAY MY24. Novinka není pouhou evolucí předchozího provedení, ale komplexní reakcí na současné potřeby dopravců i legislativy: vyšší efektivitu, nižší emise, špičkovou bezpečnost a maximální podporu řidičů.
9.12. – Ministr dopravy Martin Kupka zastupoval Českou republiku na poslední letošní řádné Radě ministrů dopravy EU, která se konala 4. prosince v Bruselu. Jednání se zaměřilo na balíček pro technickou způsobilost vozidel, finance na rozvoj evropské dopravní infrastruktury či na konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu.
14.12. – Záběr společnosti ČEZ v oblastech udržitelné elektromobility a energetiky je vskutku široký. V následujícím článku přinášíme některé některých událostí z druhé poloviny letošního roku, které tyto aktivity přibližují.
8.12. – Mezinárodní unie silniční dopravy IRU vítá vyvážený obecný přístup Rady ke směrnici o hmotnostech a rozměrech a vyzývá ke konečným zlepšením v parlamentu. Český člen IRU, Sdružení ČESMAD Bohemia, se stanoviskem IRU obecně souhlasí, ale konstatuje, že čeští dopravci doufali ve větší změny, které by odrážely jednak vývoj v technologiích vozidel, jednak i rozvoj infrastruktury, a spojovaly by i požadavky unijního trhu a hospodářství na přepravu zboží. Zástupci železničního odvětví mají naopak k vývoji výhrady (viz prohlášení).
6.12. – Méně byrokracie, více služeb online a jasnější pravidla pro řidiče. Změny v dopravě platné od 1. ledna 2026 přinesou větší komfort pro řidiče. Digitalizace usnadní získání řidičského oprávnění, mladým řidičům umožní jednoduchý zápis mentorů a seniorům se navyšuje hranice pro povinné prohlídky na 70 let. Novinky se dotknou také provozu automatizovaných vozidel nebo podoby plných mocí. Uvedlo to Ministerstvo dopravy.
3.12. – Společnost Diplo začínala s několika vozy a jednoduchým cílem nabídnout zákazníkům spolehlivou dopravu bez složitostí. Dnes je z ní zavedený dopravce s profesionálním dispečerským týmem, pevným zákaznickým portfoliem a jasně nastaveným provozním modelem. „Naší ambicí není být největší, ale poskytovat služby, na které se dá skutečně spolehnout,“ říká Michal Bubeník, spolumajitel firmy.