1.3. – Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů.
Aktuálně
1.3. – Správa železnic podepsala smlouvu na kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Kopřivnici. Cestující se díky ní můžou těšit na modernější zázemí, úpravami projdou čekárny, toalety a komerční prostory. Projekt zároveň přinese snížení spotřeby energií. Zhotovitelem stavby je společnost Strabag Rail. Celkové náklady dosahují 86 milionů korun. Stavební práce začnou již v dubnu a potrvají do října 2026.
28.2. – Konsorcium vedené společností E.ON získalo 45 milionů EUR z fondů Evropské unie na rozšíření nabíjecí infrastruktury pro elektrická osobní i užitková vozidla v Evropě. V rámci projektu Drive-E vznikne do konce roku 2027 celkem 1 400 nových veřejných dobíjecích bodů, které zahrnují také 430 dobíjecích míst pro těžká užitková vozidla, každé s výkonem 350 kW nebo více. Projekt pomůže rozšířit veřejnou dobíjecí infrastrukturu ve 13 evropských zemích. Díky společnosti E.ON Drive Infrastructure CZ půjdou prostředky i do budování veřejné dobíjecí infrastruktury v České republice, kde by mělo vzniknout 14 dobíjecích lokalit z celkového počtu.
28.2. – Společnost KION Group uzavřela finanční rok 2024 s vyrovnanou provozní výkonností a silnými finančními výsledky a s mírně vyšším obratem ve výši 11,503 miliardy eur (2023: 11,434 miliardy eur) vzrostl očištěný EBIT výrazně na 917,2 milionu eur (2023: 790,5 milionu eur). Očištěná marže EBIT se zvýšila na 8,0 procenta (2023: 6,9 procenta). Volné cash flow dosáhlo 702,0 milionu eur (2023: 715,2 milionu eur), což bylo podpořeno silnými výsledky a výrazným snížením čistého pracovního kapitálu. Čistý zisk meziročně vzrostl na 369,2 milionu eur (2023: 314,4 milionu eur).
28.2. – Nástupce třetího nejprodávanějšího elektromobilu v Evropě za loňský rok se začal vyrábět: Škoda Auto zahájila montáž nového modelu Enyaq ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Po zcela novém automobilu Elroq je modelová řada Enyaq druhým sériově vyráběným vozem české automobilky, který využívá designový jazyk Modern Solid, jenž v sobě spojuje robustnost, funkčnost a autentičnost. Nový Enyaq se může pochlubit také vylepšenou aerodynamikou umožňující delší dojezd, udržitelnými materiály v interiéru a novými digitálními funkcemi. Výrobní linka má průměrnou denní produkci až 300 vozů modelové řady Enyaq.
28.2. – Společnost PST CLC Mitsui-Soko, která se zaměřuje na celní služby, přepravy a skladování, v únoru pro mezinárodní přepravy pořídila vlastní kamion Renault s mega návěsem. Flotilu bude nadále rozšiřovat. PST CLC Mitsui-Soko tím reaguje na požadavky zákazníků, kteří vidí výhodu vlastních kamionů přepravce v tom, že má zboží pod plnou kontrolou.
28.2. – Mezinárodní dodavatel pro automobilový průmysl Brose si v rámci II. etapy výstavby Ostrava Airport Multimodal Park (OAMP) u Letiště Leoše Janáčka v Mošnově pronajal celou halu D. Jedná se o 12 000 metrů čtverečních industriálních prostor a 1 500 metrů čtverečních kanceláří. Brose bude ve svém novém závodě v Mošnově vyrábět konstrukce sedadel pro různé výrobce automobilů od září 2025.
28.2. – Počínaje touto sobotou 1. března se po zimní technologické přestávce vracíme k opravě dalších částí průtahu Říčan, ulice Černokostelecké. Rekonstrukcí letos projdou zbylé dvě třetiny trasy. Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
27.2. – Značka Mercedes-Benz obsadila v Česku opětovně první místo v registracích nákladních vozidel nad 6,5 tuny celkové hmotnosti. Na tiskové konferenci v Praze to včera oznámili zástupci společnosti Daimler Truck Česká republika.
27.2. – Za návrhy opatření Komise v rámci Clean Industrial Deal (CID) je snaha začít řešit zásadní problémy včetně vysokých, globálně nekonkurenceschopných cen energií, přebujelé byrokracie včetně povolovacích procesů či pravidel veřejné podpory či zaostávání v digitální oblasti nebo nedostatku investic. Samotný Clean Industrial Deal je ale spíše jen obecný dokument s návrhem opatření, která jsme od Komise již v různých podobách slyšeli. Varovným signálem pro byznys je, že Komise i nadále trvá na snížení emisí o 90 % do roku 2040 a uhlíkové neutralitě do roku 2050, čímž fakticky velmi omezuje možnost změny. Pro byznys budou důležité konkrétní akce a legislativní návrhy s viditelnými efekty. Upozornil na to Svaz průmyslu a dopravy ČR.