26. dubna 2007
Společnosti Hyundai uvádí na trh nový motor 2,5 CRDi VGT pro užitková vozidla řady H-1. Motor splňuje emisní normu Euro 4, oznámilo na počátku dubna české zastoupení značky.
Čtyřválcový vznětový motor s objemem 2,5 litru je vybaven vstřikovacím systémem commonrail a turbodmychadlem s proměnlivou geometrií (VGT), které zajišťuje vyšší účinnost přeplňování a rychlejší nárůst plnicího tlaku již při nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Parametry nového motoru Nový motor v modelu H-1 dosahuje nejvyššího točivého momentu 314 Nm v rozmezí otáček 2000 a 3000 min-1 a maximálního výkonu 103 kW při otáčkách 3800 min-1. Jeho kombinovaná spotřeba činí podle výrobce 9,0 litru nafty na 100 km. Motor dokáže vyvinout maximální rychlost 163 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 19,4 s. Model Hyundai H-1 výrobce nabízí jako tří nebo šestimístné vozidlo. K dispozici je dodávka s krátkým (2810 mm) nebo dlouhým (3080 mm) rozvorem, s provozní hmotností až 2080 kilogramů. Hyundai H-1 v dodávkovém provedení je v prodeji s různými variantami dveří, podle potřeby a přání křídlovými nebo vyklápěcími.
(lan)