4.3. – Dopravní společnosti Brisen transport, LeviTour a FlixBus oznamují spolupráci. Partnerské linky budou k dispozici cestujícím FlixBusu. Linka LeviTour propojí Českou a Slovenskou republiku, Brisen Transport nabídne spojení na Šumavu a Českomoravskou vrchovinu.
Aktuálně
3.3. – V jedné krásné české pohádce miluji bonmot od pana Wericha: „… pane králi, něco se děje! No samozřejmě že se něco děje, jinak by přece nebyly dějiny…“. A v únoru se opravdu dějiny psaly tryskovým perem.
3.3. – Téměř 630 nových míst na dálničních odpočívadlech zprovozní letos Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Meziročně je to nárůst téměř o 50 procent. Zhruba polovina všech nových míst bude pro nákladní auta. Mezi nové nebo zmodernizované odpočívky, jež začnou letos řidičům sloužit, patří Kolešov na dálnici D6 nebo rozšířená odpočívka Zeleňák na dálnici D2. Teď ŘSD buduje 16 odpočívek, dalších 13 jich rozestaví do konce roku. Největší akcí bude rozšíření odpočívadel na Rozvadově na dálnici D5, kde bude namísto 300 nově 509 parkovacích míst pro kamiony a 127 pro osobní vozy. V celé ČR je nyní u dálničních odpočívek přes 9100 parkovacích míst, z toho víc než třetina pro kamiony. Uvedl to Václav Koblenc ze Samostatného oddělení komunikace ŘSD.
3.3. – Novým ředitelem GLS CZ je od 1. března Petr Pěcha. Do vedení GLS CZ přináší dlouholeté manažerské zkušenosti především v oblastech budování brandu a firemní kultury, s digitální transformací a se zaváděním inovací napříč různými odvětvími. GLS se v čele s Petrem Pěchou zaměří na další růst, a právě posilování síly své značky. Dosavadní ředitel Pavel Včela bude nově zodpovědný za transformaci provozních procesů GLS ve východní Evropě.
3.3. – Dohoda o čistém průmyslu uznává roli konkurenceschopnosti při dosahování cílů dekarbonizace. Přehlíží však kritická odvětví, která podporují výrobu a poskytují základní služby čisté mobility. Stejně tak je nezbytné zajistit, aby všechna dekarbonizační řešení byla prováděna nákladově efektivním způsobem. Upozornila na to Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.
10.3. – Rok 2024 začal v námořním průmyslu značnou nejistotou způsobenou geopolitickým napětím. Nicméně logistické subjekty se rychle přizpůsobily omezením plavby přes Rudé moře a delším dopravním trasám z Asie do Evropy a do dubna se situace stabilizovala. Novým tržním a provozním podmínkám se přizpůsobil také Luka Koper, který zachoval všechny tři přímé kontejnerové linky z Dálného východu a zároveň využil nové obchodní příležitosti v různých segmentech služeb.
2.3. – V jihočeské částí D3 po obchvatu Českých Budějovic projede denně v průměru 13 000 všech aut, na nových částech D55 až kolem 30 000 kamionů za den. „Čísla mi dělají radost v tom, že velké množství osobních i nákladních vozidel se přesunulo na nově postavené dálnice a tím se ulevilo místům, kam doprava nepatří. A jsem absolutně přesvědčen, že čísla budou ještě stoupat,“ řekl Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). ŘSD loni v prosinci zprovoznilo přes 28 kilometrů D3 z Úsilného ke Kaplici a víc než 21 kilometrů dálnice D55 z Babic do Bzence ve Zlínském a Jihomoravském kraji.
2.3. – Technická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 3. března 2025 opravu dalšího úseku komunikace Českobrodská v Městské části Praha 9, a to konkrétně v úseku mezi ulicemi Pod Táborem a Rožmberská. Akce bude z důvodu koordinace s pracemi PVS, THMP, PRE a dalšími investory rozdělena do dvou etap.
1.3. – Společnost Imper, česká jednička na poli data driven sales, oznámila akvizici Seeky, druhého největšího nástroje v oblasti trackování návštěv webu v Česku. Podíl získala od společnosti Alsenta, která nástroj vyvíjela a provozovala. Touto strategickou akvizicí posiluje Imper svoji vedoucí pozici na trhu B2B společností využívajících chytrá data pro růst svých klientů.
1.3. – Správa železnic podepsala smlouvu na kompletní rekonstrukci nádražní budovy v Kopřivnici. Cestující se díky ní můžou těšit na modernější zázemí, úpravami projdou čekárny, toalety a komerční prostory. Projekt zároveň přinese snížení spotřeby energií. Zhotovitelem stavby je společnost Strabag Rail. Celkové náklady dosahují 86 milionů korun. Stavební práce začnou již v dubnu a potrvají do října 2026.