27.6. – Scania představila tento týden ve švédském Södertälje novinářům nový jedenáctilitrový motor Super 11, který doplňuje již zavedené platformy motorů o objemu 9 a 13 litrů. Ve srovnání se současným 9litrovým motorem Scania nabízí až o sedm procent nižší spotřebu paliva a je o 85 kg lehčí než motor Super 13. Na testovacím okruhu u demo centra Scania byla také přistavena vozidla s novým motorem i s devíti- a třináctilitrovými motory, aby bylo možné porovnat jízdní vlastností modelů s různou motorizací.
Aktuálně
26.6. – Společnost LogEx Logistics, která spolupracuje s tisíci dopravci, plánuje otevření nové pobočky v Plzni. V pořadí jde už o dvanáctou pobočku. K rozhodnutí rozšířit své působení právě do západočeské metropole vedly firmu nejen stále častější požadavky na přepravy ze strany stávajících klientů, ale také zvyšující se zájem nových zákazníků. Roste zájem o spedici, sběrné linky i o skladování.
26.6. – Michaela Tůmová, tisková mluvčí PPL, nám zaslala vyjádření k regulaci umístění výdejních boxů, v němž popsala postup PPL při instalaci nových zařízení i to, co tomu předchází. Její komentář přinášíme v původním nezkráceném znění.
26.6. – Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Nově ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer.
25.6. – Ministerstvo dopravy a Správa železnic dlouhodobě usilují o vypnutí národního zabezpečovače LVZ (liniový vlakový zabezpečovač) a zrušení železničních návěstidel. Spolek pro efektivní železnici dlouhodobě usiluje o zachování návěstidel na tratích a o duální provoz ETCS s národním systémem LVZ. Důvody jsou především bezpečnostní. Návěstidla umožňují zachovat provoz na dráze i v případě výpadku všech systémů, což je důležité například v případě vojenského konfliktu. LVZ je zase mnohem robustnější a levnější systém a je odolný proti hacknutí.
25.6. – Letecká společnost Smartwings po nedávném oznámení o zavedení pěti nových linek přichází s dalšími dvěma novinkami pro zimní letový řád. Od 24. října 2025 společnost zahájí pravidelné letecké spojení mezi Prahou a španělským Bilbaem a od 25. října spojí Prahu a francouzským Toulouse. Nové linky, do Bilbaa i Toulouse, budou cestujícím k dispozici dvakrát týdně. Letecké spojení mezi Prahou a Bilbaem bude v provozu v pondělí a pátek, do Toulouse bude možné se Smartwings letět ve středu a sobotu. Prodej letenek byl již zahájen a klienti si letenky na lety Smartwings mohou zakoupit na webových stránkách dopravce, a rovněž u prodejců letenek.
25.6. – V letních vedrech je cestování bez klimatizace téměř nepředstavitelné. Leo Express proto jako jediný český železniční dopravce garantuje svým cestujícím funkční klimatizaci ve všech regionálních i dálkových spojích – a to až do konce srpna. Pokud by klimatizace nefungovala, cestující obdrží plnou cenu jízdenky zpět v leo kreditech. V loňském létě přepravil Leo Express od konce června do srpna více než 464 000 cestujících a kompenzaci vyplácel jen ve dvou případech – klimatizace tak fungovala s úspěšností 99,999 %.
25.6. – Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) nechá provést generální opravu na šesti svých historických tramvajích typu T3 a T4. Za renovací se vozy budou postupně přesunovat na Moravu – postará se o ni Dopravní podnik města Brna (DPMB) a jeho ústřední dílny. Opravu podvozků a elektrovýzbroje provede DPP. Brněnský dopravce opraví dvě tramvaje ročně, kompletně bude tento projekt dokončen na konci roku 2027. První dva vozy ev. č. 5520 a 7122 dorazily na konci minulého týdne do Brna.
25.6. – Společnosti Alstom a Outokumpu uzavřely partnerství na dodávku nerezové oceli Circle Green, která má až o 93 % nižší uhlíkovou stopu ve srovnání s celosvětovým průměrem . První dodávka je naplánována na rok 2026 a bude použita při výrobě nejnovější generace vlaků metra Alstom Metropolis. Spolupráce proběhne v souladu s principy ekologického designu společnosti Alstom a její strategií udržitelného nákupu, jejímž cílem je snížit do roku 2030 emise z nakupovaného zboží a služeb o 30 %.
24.6. – Mezinárodní železniční veletrh a konference Rail Business Days se letos již potřetí konal v ostravském Trojhalí Karolina, a to ve dnech 10.–12. června. Za tři dny jej navštívilo 12 607 železničních odborníku, nadšenců a studentů, toto číslo tak překonalo dosavadní rekord z roku 2024 o více než tisíc návštěvníků. V areálu se představilo návštěvníkům téměř 140 vystavovatelů z tuzemska i ze zahraničí, což je s návštěvností další dosavadní rekord veletrhu. Poprvé se také expozice rozrostla i do celé druhé výstavní haly a pro rekordní zájem vystavovatelů byla přistavena i třetí hala přímo u kolejiště.