14.3. – Budovy ve vlastnictví státu získají jednodušší přístup k projektům energetických úspor se zárukou (EPC), které mohou veřejným rozpočtům do roku 2030 ušetřit nižší desítky miliard korun. Počítá s tím pozměňovací návrh k zákonu o řízení a kontrole veřejných financí, který připravilo Ministerstvo financí a načetl ho poslanec ODS Jiří Havránek. Se souhlasem ministerstva tak budou moci i organizační složky státu přijímat dodavatelské úvěry na projekty energetických úspor.
Aktuálně
14.3. – První řešení vzniklé ze spolupráce KION Group se společnostmi NVIDIA a Accenture představují průmyslové vozíky s podporou AI a jejich digitální dvojče. Rob Smith, generální ředitel KION Group AG, uvedl: „S využitím fyzické umělé inteligence KION navrhuje, simuluje a optimalizuje reálné možnosti v dodavatelských řetězcích svých zákazníků.“ Řešení je digitálně reprezentováno v platformě NVIDIA Omniverse a umožňuje simulovat neomezené množství scénářů pro návrh optimálního uspořádání skladu.
14.3. – Skupina Geopost v roce 2024 udržela stabilní růst, a to díky úspěchům v mezinárodním doručování a doručování mimo domov. Reflektuje také své snahy v rámci dosažení čistých nulových emisí. Vyplývá to z výsledků, které skupina zveřejnila. Součástí této největší balíkové přepravní sítě v Evropě je také česká DPD, přináší finanční i nefinanční výsledky za rok 2024.
14.3. – Nejnovější paletizační roboty KUKA, KR FORTEC PA a KR FORTEC ultra PA, s velkou nosností, nízkými provozními náklady a vysokou efektivitou, které právě přicházejí na trh, otevírají nové možnosti v oblasti automatické paletizace. Ovšem nejen tam: nové roboty umožňují průmyslovým podnikům lépe manipulovat s materiálem, a tak optimalizovat logistické i výrobní procesy.
Continental: Díky silice v pneumatikách jsou silnice již tři desetiletí bezpečnější a udržitelnější
14.3. – Před třiceti lety společnost Continental poprvé použila oxid křemičitý ve svých běhounových směsích pro automobilové pneumatiky. Vlastnosti této výplně způsobily revoluci v bezpečnosti jízdy a valivém odporu pneumatik, který výrazně snížily, ale zároveň dokázaly zkrátit brzdnou dráhu tehdejších pneumatik téměř o polovinu. To bylo možné díky speciálním povrchovým vlastnostem oxidu křemičitého, který dokáže vytvářet chemické vazby s polymerem pryže.
14.3. – První letošní dodávkou pro Dopravní podnik města Berlín (BVG) je náhradní tramvajová výměna s výhybkovým systémem a čtyřmi kolejnicemi a dále kompletní srdcovka s protikolejnicemi. Pražská strojírna je dlouholetým dodavatelem tramvajových výhybek pro Berlín.
13.3. – Na nákladní dopravu budou dohlížet dál mobilní expertní jednotky, ovšem v novém jako Inspekce silniční dopravy (INSID). Umožnila to novela několika silničních, jejíž návrh schválili poslanci. Ta zároveň zavádí novou formu flexibilní veřejné dopravy, tzv. poptávkovou dopravu. Návrh změn rovněž počítá s pravidly pro autonomní vozidla nebo doručováním řidičských průkazů do výdejních míst či boxů.
13.3. – Průmyslová produkce poklesla v lednu meziročně reálně o 0,6 %, samotný zpracovatelský průmysl poklesl o 1 %. Na negativním výsledku se podepsal především sektor výroby motorových vozidel, který se meziročně propadl téměř o 5 %. Zhoršení výkonu je patrné také u odvětví hutnictví a slévárenství, výroby chemických výrobků či strojírenství. Pozitivnější výsledky jsou ale naopak patrné u sektoru výroby počítačů a elektronických či optických zařízení, papírenství, výroby usní či v produkci potravin a nápojů.
13.3. – Globální logistický provider Dachser od 1. února 2025 rozšířil své partnerství v oblasti výzkumu s Fraunhoferovou společností. V rámci laboratoře DACHSER Enterprise Lab, která od roku 2017 spojuje vědeckou a logistickou praxi ve smíšených inovačních týmech, tato rodinná společnost nyní v Německu spolupracuje jak s Fraunhoferovým institutem pro materiálové toky a logistiku IML v Dortmundu, tak s Fraunhoferovým institutem pro inteligentní analýzu a informační systémy IAIS v Sankt Augustinu, nedaleko Bonnu.
13.3. – Dne 12. března 2025 obdržel komplex hlubokomořského kontejnerového terminálu Baltic Hub v polském Gdaňsku poslední tři ze sedmi nejmodernějších jeřábů typu Ship-To-Shore (STS) pro projekt rozšíření terminálu T3. Po úplném dokončení na konci roku 2025 zvýší T3 schopnost terminálu Baltic Hub odbavovat největší kontejnerové lodě na světě, upevní jeho pozici předního kontejnerového uzlu v Baltském moři a promění komplex hlubinného terminálu v jeden z největších v Evropě.