18. října 2007
Osvědčená platforma regionálních vlakových jednotek Desiro-Classic společnosti Siemens slaví nadále úspěchy. Další objednávka na jejich dodávku přišla od dceřiné společnosti německé Hamburger Hochbahn AG – Benex GmbH. Mapa lokalit, kde jezdí desira, se tak dále zahušťuje.
Od září příštího roku dodá Siemens společnosti Benex postupně šest těchto dieselelektrických vozidel v celkové hodnotě zhruba 450 milionů Kč. Siemens již po celém světě dodal více než 500 vozidel tohoto typu. Benex plánuje nasazení jednotek, která vyrobí německý závod společnosti v Krefeldu-Uerdingenu, v oblasti železniční sítě Spréva-Nisa, provozované dopravcem Ostdeu-tsche Eisenbahn GmbH (ODEG) mezi městy Görlitz, Cottbus, Hoyerswerda, Bischofswerda a Zittau.
Desira jezdí až za oceánem
Dieselelektrické vlakové jednotky jezdící maximální rychlostí 120 km/h nabízejí nejvyšší komfort až 124 cestujícím. Tyto jednotky provozují v Německu společnosti Deutsche Bahn, Arriva – dceřiná společnost Vogtlandbahn, Kahlgrundbahn, Nordwestbahn, Ostmecklenburgi-sche Eisenbahn a společnost Lausitzbahn. Vedle toho jsou jednotky Desiro-Classic v provozu v Bulharsku, Dánsku, Řecku, Rakousku, Rumunsku, Maďarsku a v neposlední řadě také v Kalifornii na trase mezi městy Oceanside a Escondido.
V České republice zatím chybějí
Na českých kolejích zatím desira prakticky chybějí, s několika výjimkami zajíždění německých jednotek do českého pohraničí. Česká firma Veolia Transport ČR s nimi chtěla od prosince provozovat jeden pár vlaků mezi Prahou, Rudnou u Prahy a Berounem, kvůli nemožnosti půjčovat si soupravu však projekt zatím odkložila. V budoucnu Veolia plánuje s desiry provozovat rychlíkovou dopravu na třech regionálních tratích, tedy pokud uspěje v požadovaném výběrovém řízení vypsaném ministerstvem dopravy.
Tomáš Johánek