Německo

Německá dráha požaduje zvýšení sazby silničního mýtného

S požadavkem zvýšit mýtné pro nákladní vozidla v Německu vystoupil na počátku září předseda představenstva koncernu Stinnes a nákladní složky Německé dráhy DB Cargo Bernd Malmström. Způsob výběru mýtného by podle něj měl být vytvořen podle systému uplatňovaného ve Švýcarsku, kde činí mýtné v přepočtu nejméně 0,39 €.

V německém systému mýtného, jehož spuštění bylo opět odloženo nejspíš na začátek příštího roku, se počítá s minimální sazbou 0,124 € za ujetý kilometr. Při této výši mýtného však dojde podle Bernda Malm-ströma jen k „nepatrnému přesunu toku zboží ze silnice na železnici“.

Železnici navíc hrozí další ztráta pozic na trhu nákladní dopravy, pokud nebudou technické a politické problémy vyřešeny nejpozději do tří let, uvedl Bernd Malmström s poukazem na pomalé zlepšování váznoucího odbavení na hranicích. „Spolková vláda našim problémům rozumí. Jde ale o to, aby posílila své dopravně-politické aktivity na celoevropské úrovni. Důležitým krokem je například prosazení otevření mezinárodních trhů pro nákladní provoz,“ dodal Bernd Malmström. A

spinner