6. prosince 2005
Společnost Kia Motors Czech, s. r. o., uvedla na konci loňského roku na český trh inovované verze užitkových vozidel Pregio a K2500, jimiž korejský výrobce pokrývá segment klasických dodávek s celkovou hmotností do 3,5 tuny. Obě vozidla mají řadu společných prvků – model K2500 je totiž přímo odvozen od lehkého furgonu Pregio. Podle zástupců společnosti patří k hlavním přednostem obou nových modelů spolehlivost, vysoká užitná hodnota, příznivá cena, prodloužená standardní záruka (24 měsíců nebo do ujetí 100 tisíc km), asistenční služba a moderní tvary. Hlavní designové změny jsou u obou vozidel patrné na první pohled – jedná se zejména o mohutnější a výrazněji tvarované přední nárazníky a větší světlomety s čirými skly. Celkově mají nové modely zakulacenější a dynamičtější tvary, které již zohledňují požadavky evropského trhu. Změn doznal rovněž interiér, který se pohodlím a praktičností blíží interiéru osobních vozidel. Vylepšení doznaly například celkově tužší sedačky, jejichž nový tvar umožňuje lepší boční držení těla a oporu zad. Vedle toho výrobce také zvětšil opěrky hlavy a dodal nový tvar volantu modelu Pregio. U obou vozidel si zákazník může vybrat mezi třímístnou (single cab) a šestimístnou kabinou (double cab). Hlučnost v kabině je podle výrobce oproti předchozím modelům nižší především díky lepšímu uchycení motoru. Pohonnou jednotkou vozidel Pregio II i K2500 II zůstává nadále turbodmychadlem přeplňovaný vznětový motor o objemu 2,5 litru, dodávaný na český trh s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou.
Pregio II Dodávka Pregio má v třímístném provedení nákladový prostor o objemu až 6 m3, a to při délce 2,75 a šířce 1,61 metru; její užitečná hmotnost je 1273 kg. Zadní dveře mají minimální šířku 1050 mm, což při minimální šířce interiéru 1060 mm umožňuje do pregia nakládat standardní metrové palety. Přepážku mezi kabinou a nákladovým prostorem lze v případě potřeby odstranit. V nákladovém prostoru jsou úchytná oka pro zajištění nákladu a jeho osvětlení zajišťují dvě interiérová světla, která lze zapínat individuálně nebo dálkově z kabiny.
Kia 2500 II Zatímco u modelu Pregio lze podle Patrika France z oddělení marketingu Kia Motors Czech ještě hovořit o kosmetických úpravách, představuje vozidlo K2500 II již spíše model druhé generace. Kromě vylepšeného pracoviště řidiče má nové vozidlo například tužší nápravu či nově koncipovanou ložnou plochu s jednodušším ovládáním bočnic. Třímístná verze má interiér široký 1,6 metru. Střední sedadlo má sklopné opěradlo, v němž je umístěn stolek s odkládací skříňkou a držákem nápojů. Další odkládací prostory jsou umístěny v palubní desce a ve dveřích. Komfort osádky podle výrobce zvyšuje úplné oddělení kabiny od motoru a použití nových tlumicích materiálů. Motor je přístupný po vyklopení kabiny směrem dopředu, všechny provozní kapaliny lze kontrolovat po nadzvednutí předního panelu. Model K2500 Kia dodává jako valník nebo podvozek určený pro montáž řady nástaveb. Ložná plocha má délku až 3,11 a šířku 1,63 metru. Díky novým tlumičům a větším ráfkům na zadní nápravě nové vozidlo uveze náklad o hmotnosti až 1460 kg, což oproti předchozí verzi představuje výrazné zvýšení. Rok 2004 patřil podle generálního ředitele Kia Motors Czech Libora Šrámka k dalším úspěšným létům této značky. S dalším nárůstem společnost nicméně počítá i v roce 2005. „Celkově bychom chtěli atakovat první desítku,“ řekl Libor Šrámek s tím, že Kia hodlá v České republice zvýšit prodej o 40 procent na zhruba 3000 vozidel. Již nyní podle něj vedení značky diskutuje o tom, jak se dostat až na hranici 3300 až 3400 prodaných vozidel. (lan)