2. února 2010

Šumperská společnost Pars nova uvedla loni v prosinci do zkušebního provozu novou moderní lakovnu, která splňuje nejpřísnější emisní limity a umožňuje použití i vodou ředitelných barev. Nová linka podstatně zvyšuje kapacitu lakovacích boxů významného českého výrobce kolejové techniky. Ročně může Pars nova pomocí moderních technologií nalakovat až 200 vozidel, uvedla mluvčí společnosti Jana Kaněvová.
Rozšíření lakovny je jednou z mnoha investic, které Pars nova v posledním období realizoval. Celkem loni investoval přes jedno sto milionů Kč, zatímco v roce 2008 to bylo jen 13,5 milionu Kč. Podobným tempem hodlá Pars nova v investicích pokračovat i v příštích letech.
Po začlenění společnosti do skupiny Transportation aktualizoval Pars nova v březnu roku roku 2008 svou firemní strategii s cílem zůstat v oboru kolejových vozidel a kromě oprav a modernizací stárnoucího vozového parku intenzivně rozvíjet výrobu vozidel nových. Již na podzim roku 2008 zahájil realizaci souvisejících rozsáhlých investic do rozvoje, která pokračovala i v roce následujícím.
Letos by se měly investice pohybovat na úrovni 123 milionů Kč, oznámila společnost. Investovat bude nejen do moderních technologií; po téměř šedesáti letech provozu je nutné obnovovat i výrobní haly a zařízení.
Nejvýznamnějším projektem je lakovna
Nejvýznamnějším investičním počinem zatím byla právě výstavba a spuštění nového lakovacího boxu. Kapacita lakovny dlouhodobě omezovala výrobu. Pro další období se plánuje zvládnout objem nástřikových ploch více než 235 tisíc m2, což odpovídá celkem 200 kusům vozidel či dílů, které lakovnou ročně projdou.
Nový lakovací box patří mezi nejmodernější zařízení svého druhu v republice. Splňuje náročné emisní limity a další podmínky provozování zdroje znečišťujícího ovzduší těkavými organickými látkami, které odpovídají legislativě vytvořené v souladu s právem Evropského společenství. Je připraven i na použití vodou ředitelných barev.
Moderní technologie Pars nova uplatňuje také u oprav kolejových vozidel. Společnost již modernizovala například impregnační stanice a elektrozkušebnu. Jedním z důležitých předpokladů pro návrat lokomotiv do Pars nova byl také nákup nové posuvny s vysokou nosností. Díky ní lze nyní možné bezpečně a rychle přesouvat lokomotivy mezi pracovišti, jak to vyžaduje technologický postup.
Ke zlepšení pracovních podmínek na pracovišti hrubých staveb slouží nové odsávání, které znečištěný vzduch současně filtruje a přivádí ho zpět čistý a nezávadný.
Tomáš Johánek