3. listopadu 2005
Společnosti Siemens a Bombardier Transportation přebudují pět německých vysokorychlostních jednotek typu ICE 3 tak, aby mohly jezdit i na území Francie. Siemens o tom informoval v polovině října s tím, že konsor- cium, v jehož čele německý koncern stojí, již s Německými drahami uzavřelo dohodu o realizaci projektu v hodnotě kolem 43 milionů €. Soupravy projdou přestavbou v provozech společnosti Bombar- dier a ve zkušebním centru kolejových vozidel firmy Siemens ve Wegberg-Wildenrathu nedaleko Mönchengladbachu v Severním Porýní. Vlaky typu ICE 3 budou podle dohody již od roku 2007 sloužit na přímém spoji Paříž – Frankfurt nad Mohanem. „Pokračování úspěšné spolupráce s Deutsche Bahn nás velmi těší,“ poznamenal k dohodě Hans M. Schabert, předseda představenstva divize Transportní systémy společnosti Siemens. Uzavření dohody předcházel čtyřletý zkušební provoz, během nějž najely dvě speciálně vybavené vícesystémové vlakové jednotky ICE 3 v síti francouzské železniční společnosti SNCF více než sto tisíc kilometrů. V průběhu testů jednotky jezdily i rychlostí přesahující 350 km/h. Zkušební jízdy byly úspěšně dokončeny letos v září. Testování prokázalo nejen možnost nasazení vlaků ICE 3 ve francouzské železniční síti; vyplynula z něj i konkrétní opatření, která budou muset obě firmy pro získání homologace ve Francii ještě učinit. Budou muset mimo jiné provést úpravu vysokonapěťových zařízení, ovládání dveří, řízení brzd podle francouzských provozních předpisů či aerodynamiky pod podlahou vozu. Do vlakových jednotek pak budou instalovány francouzské vlakové zabezpečovací systémy, které budou následně integrovány s dalšími bezpečnostními systémy určenými pro provoz v jiných zemích. (jet)