České dráhy převzaly nové osobní a lůžkové vozy Siemens

České dráhy / Siemens

České dráhy převzaly na konci listopadu od společnosti Siemens 26 osobních a 12 lůžkových železničních vozů. Nové osobní vozy první a druhé třídy budou zařazovat do mezinárodních vlaků vyšší kategorie EuroCity. Lůžkové vozy jim umožnily vstoupit do celoevropské sítě nočních vlaků kategorie EuroNight. Nové osobní vozy České dráhy nasadily na spoje EC do Německa, Polska a Rakouska, lůžkové vozy jezdí především na spoji EN 352/353 Johannes Kepler na trase Praha – Lipsko – Frankfurt nad Mohanem – Wiesbaden a zpět. Z 26 nových osobních vozů je 11 první a 15 druhé třídy. Vagony ocelové konstrukce kompletně vyrobil pražský výrobní závod Siemens Kolejová vozidla. Vozidla jsou plně klimatizována a při běžném provozu mohou jezdit rychlostí až 200 km/h. Jedná se již o druhou sérii osobních železničních vozů, kterou České dráhy od společnosti Siemens převzaly. V letech 1997 až 2000 Siemens pro ČD vyrobil 26 vozů druhé třídy, devět vozů první třídy a deset restauračních vozů, které dnes České dráhy nasazují především na spoje EuroCity do Německa a také na vlaku EC Jože Plečnik spojujícím denně Prahu se slovinským hlavním městem Lublaní. Díky novým lůžkovým vozům České dráhy vstoupily do celoevropské sítě nočních vlaků kategorie EuroNight. První vlaky této kategorie EN 352/353 Johannes Kepler začaly na trase Praha – Wiesbaden a zpět jezdit od nového jízdního řádu, který vstoupil v platnost 10. prosince. Vlaky EuroNight zajišťují rychlé noční spojení vybraných evropských měst. Jsou sestaveny z moderních ubytovacích vozů s rozšířeným servisem. Tři oddíly kategorie A nových lůžkových vozů jsou vybaveny vlastní koupelnou včetně sprchy, umyvadla a vakuové toalety. Zbývajících devět oddílů kategorie B má umyvadla zabudovaná ve vestavěné skříni. Samozřejmou součástí vybavení je klimatizace v celém lůžkovém voze. V každém oddíle je možné nastavit teplotu individuálně. Bezpečnost cestujících zajišťuje moderní zamykací systém VingCard.

(jet)

spinner