13. března 2003
Ve srovnání s rokem 2001 zvýšil loni švédský výrobce Volvo Trucks odbyt o šest procent. Na trh dodal 69 483 nákladních vozidel a dohnal tak mírný výpadek ze začátku roku, kdy byla produkce nižší v důsledku přechodu na výrobu nové modelové řady. Právě nová vozidla však výrazně přispěla k posílení pozice značky Volvo.
Na konci února to uvedli představitelé Volvo Truck Czech, s. r. o.
Loni se na světovém trhu s nákladními vozidly prodalo rekordních zhruba 880 tisíc vozidel. Největší vliv na zvýšení poptávky měla Čína.
K posílení pozice firmy Volvo Trucks přispěly všechny její obchodní divize. Největší nárůst se projevil v Asii, kde Volvo v několika zemích zaznamenalo dokonce rekordní odbyt – například v Íránu (2372 vozidel, nárůst o 179 procent), Číně (1049 vozidel, nárůst o 89 procent) a Jižní Koreji (833 vozidel, nárůst o 71 procent).
Také v Brazílii vykázalo Volvo navýšení prodeje (o tři procenta) a stalo se ve svém segmentu vedoucí firmou.
Pozitivní vývoj v Evropě
V důsledku uvedení nové řady nákladních vozidel vykázala v loňském roce dobré výsledky také evropská divize výrobce. Vzhledem k nižšímu objemu výroby na začátku roku se sice podíl značky Volvo na celkovém odbytu v Evropě snížil na 14,1 procenta (ze 14,4 procenta), ale v řadě zemí Volvo dokázalo svou pozici upevnit. Nejoblíbenější značkou vůbec bylo například na všech severských trzích, v řadě dalších zemí obsadilo druhou pozici.
Nárůst v USA
V Severní Americe zvýšilo Volvo Trucks dodávky o 14 procent, a to především proto, že mnozí zákazníci se rozhodli pro nákup nákladních vozidel ještě předtím, než 1. října vstoupily v platnost nové přísnější emisní předpisy EPA02. Nová modelová řada Volvo VN, jež byla uvedena na trh loni na podzim, již tyto normy zohledňuje – podle vyjádření výrobce se jedná o jediný model nákladního vozidla z jeho produkce, který byl optimalizován tak, aby novým normám vyhovoval. Dosud Volvo na toto vozidlo zaregistrovalo více než šest tisíc objednávek. (lan)