16. srpna 2015

Společnost Iveco Bus představuje nyní turistický autobus Magelys s inovacemi, které pomáhají výrazně snižovat spotřebu paliva a minimalizovat celkové provozní náklady plynoucí z vlastnictví vozidla (TCO). Motor Cursor, který model Magelys pohání, se vyznačoval spolehlivostí již ve verzi Euro 5, v roce 2013 pak byl představen ve verzi Euro 6 a s ještě nižší spotřebou paliva a ekologičtějším provozem.
Tento motor využívá systém katalytické redukce HI-SCR patentovaný společností FPT Industrial, který dosahuje limitů předepsaných normou Euro 6 bez nutnosti instalovat k motoru další složité komponenty, neboť nepotřebuje recyklovat výfukové plyny. Navíc je o 200 kg lehčí než jeho předchůdce Euro 5. Pohonná soustava autobusu Magelys s motorem Euro 6 měla již sama o sobě nižší spotřebu paliva než verze Euro 5, a to díky celé řadě vylepšení, včetně optimalizované převodovky a různých převodových poměrů zadní nápravy. Společnost Iveco Bus se však rozhodla jít ještě dále a přidala několik dalších zdokonalení, včetně výrazně lepší aerodynamiky. Výsledkem všech těchto inovací je další sedmiprocentní úspora paliva při plynulé jízdě po dálnici (při rychlosti 100 km/h). Nižší náklady na palivo (které tvoří jednu z nejvýznamnějších položek TCO) tak umožňují v průběhu tří let dosáhnout úspory provozních nákladů o 20 000 €. Vlajková loď společnosti Iveco Bus se tak podle výrobce zařadí mezi nejlepší evropské vozy své třídy.
Výsledek intenzivních testů
Tato vylepšení jsou výsledkem intenzivních testů sloupků čelního okna, ramen zpětných zrcátek či tvaru předního nárazníku ve větrném tunelu (viz foto) tak, aby bylo dosaženo maximální optimalizace aerodynamického proudění a snížil se odpor vzduchu. Nová řešení pak byla ověřena v praxi při silničních testech dvou vozů vlastněných zákazníky.
(lan)