13. dubna 2006
Jihomoravský Hodonín je sídlem dopravní a logistické společnosti ČSAD Hodonín, která na začátku února otevřela nové logistické středisko v Praze-Hostivaři. O expanzi společnosti do hlavního města a o jejích dalších plánech jsme hovořili s místopředsedou představenstva a ředitelem logistiky ČSAD Hodonín Ing. Františkem Kynclem. „Nedávno jste v Praze-Hostivaři otevřeli nové logistické centrum. Jaké důvody vás k tomu vedly?“ „Šlo o další počin v budování naší sítě vlastních logistických center. ČSAD Hodonín pokrývá od roku 2001 území České republiky a Slovenska logistickými službami z center v Brně, Hodoníně a Senici. Mnoho našich významných zákazníků ovšem sídlí v Praze a okolí a požaduje vynikající servis ve skladové a distribuční logistice. V Hostivaři kromě toho nabídneme i další činnosti – skladovou logistiku, sběrné služby do zámoří a podobně.“ „Jak tento krok zapadá do celkové logistické koncepce vaší společnosti?“ „Naše koncepce skladové a distribuční logistiky se orientuje především na střední Evropu a počítáme s expanzí spíše východním než západním směrem. Máme oporu ve vlastní, silně rozvinuté kamionové dopravě a v účasti v přepravních systémech. Perspektivu spatřujeme ve veřejných logistických centrech. Nechceme stavět výlučně na silniční dopravě, na-opak, vyhledáváme i spolupráci se železnicí. Předpokládáme, že v prvním pololetí příštího roku otevřeme nové logistické centrum v blízkosti brněnského letiště, které by mělo mít rovněž odpovídající železniční napojení. Na Slovensku máme dceřiný podnik ČSAD Hodonín Slovakia, s. r. o. Velmi dobře nám funguje i distribuční vazba na Maďarsko, kde kooperujeme se spolehlivým partnerem. Podobným způsobem se nyní připravujeme na brzkou spolupráci s Polskem a Rakouskem.“ „Struktura ČSAD Hodonín připomíná holding…“ „Jedná se opravdu jen o zdánlivou podobnost – jsme klasická akciová společnost, postavená na divizní struktuře se šesti druhy aktivit. Není bez zajímavosti, že loni jsme se přiblížili obratu kolem jedné miliardy Kč. Zásadní jsou pro nás logistické aktivity, máme však také silnou složku silniční dopravy s 90 vozidly pro mezinárodní kamionovou dopravu a desítky menších vozidel pro svoz a místní distribuci. Na provozování dopravy navazuje údržbová a opravárenská základna. Společnost provádí také servisní činnost, především pro vozidla DAF. Provozujeme rovněž pravidelnou autobusovou dopravu – nikoliv zájezdovou. Na Moravě vlastníme i čtyři čerpací stanice pohonných hmot.“ „ČSAD Hodonín si udržuje tradiční název. Proč jste nezvolili nějaké exotičtější pojmenování?“ „Po privatizaci jsme uvažovali o různých možnostech. Ale pro téměř stovku našich kamionů a jejich zákazníky po celé Evropě představuje naše tradiční značka záruku kvality. I když jsme změnili logo, název firmy se v našem regionu stal už historickým pojmem. Jsou totiž i takové věci jako povědomí, kořeny či tradice.“ (jk)