16. června 2005
Německá letecká společnost Lufthansa zahájila na počátku června v Brně provoz svého nového call centra, které slouží potřebám zákazníků z deseti zemí střední a východní Evropy. Do čela společnosti Global Tele Sales Brno, s. r. o., která centrum provozuje, jmenovala dosavadního generálního ředitele Lufthansy pro Srbsko a Černou Horu a někdejšího ředitele provozu a zástupce regionálního ředitele společnosti pro Českou republiku a Slovensko Romana Tesaře. „Střední a východní Evropa je pro nás strategickým trhem, kde v příštích letech plánujeme zdvojnásobení objemu našich aktivit,“ řekl Roman Tesař. „Důkladně jsme posoudili třicet lokalit, které přicházely v úvahu, a nakonec jsme vybrali Brno pro jeho strategicky výhodnou polohu uvnitř regionu a blízkost k důležitým leteckým uzlům Mnichovu a Frankfurtu. Další významnou výhodou České republiky je její členství v Evropské unii, kvalita telekomunikací a technická infrastruktura, stejně jako motivovaná, kvalifikovaná a levná pracovní síla,“ dodal. Centrum do roku 2008 zaměstná až sto pracovníků a bude poskytovat informace o letovém řádu, cenách, rezervacích a prodeji letenek. Později začne informovat také o věrnostním programu frequent-flyer Miles & More, poskytovat telefonické odbavení a podporovat zpětnou vazbu na zákazníky. V neposlední řadě zajistí i konzultace pro cestovní kanceláře. „Práce v call centru bude zcela zaměřena na zákaznický servis, lidské zdroje a technickou odbornost. Jsem přesvědčen, že call centrum bude velkým přínosem pro cestující i odborníky z cestovního ruchu v tomto regionu. Pro mě to je navíc možnost vrátit se po delší době domů a v Brně pomoci vybudovat moderní zákaznické centrum s mezinárodní působností,“ řekl Roman Tesař. Global Tele Sales Brno, s. r. o., zatím sídlí v parku Axis v Modřicích. V listopadu se přesune do nově vybudovaného areálu Spielberk Office Centre v centru Brna. (spa)