Německo

Jürgen Weber předal vedení Lufthansy

Na své poslední valné hromadě ve funkci předsedy představenstva vykreslil Jürgen Weber společnost Lufthansa jako stabilní, silnou a připravenou na budoucí výzvy. „Lufthansa je v první lize světové letecké dopravy,“ prohlásil v polovině června v Kolíně nad Rýnem, když po dvanácti letech ve funkci jako nejdéle sloužící ředitel letecké společnosti na světě předával kormidlo svému nástupci, Wolfgangu Mayrhuberovi.

Hospodářský výsledek za loňský rok a finanční síla společnosti znovu potvrzují, že je Lufthansa připravena na nevyhnutelné změny, před kterými letecká doprava stojí. Skutečnost, že se může pochlubit nejlepším hospodářským výsledkem za loňský rok ze všech leteckých společností na světě, ukazuje, jak úspěšný byl transformační proces, který proběhl v uplynulém desetiletí. Provozní zisk dosáhl 718 miliónů € a zisk z běžné činnosti 1,6 miliardy €, což představovalo meziroční nárůst o 1,9 miliardy €, řekl dále Jürgen Weber.

Na konci prvního čtvrtletí letošního roku se nicméně výnosy celé skupiny snížily o pět procent a navzdory uvážlivým korekčním opatřením musela Lufthansa oznámit provozní ztrátu ve výši 415 miliónů €. I když se kromě Asie a Tichomoří ve všech ostatních geografických oblastech zvýšilo využití kapacity a objevily se i známky oživení zájmu ze strany pasažérů, Lufthansa se bude muset smířit se skutečností, že letošní rok nebude patřit mezi nejúspěšnější, dodal Jürgen Weber.

Mezinárodní sdružení leteckých dopravců IATA odhaduje, že za prvních pět měsíců letošního roku letecké společnosti v celosvětovém měřítku ztratily více než 10 miliard USD. Jürgen Weber ovšem věří, že tato krize ve výsledku přinese svěží vítr do celého odvětví. Odborníci v dlouhodobém horizontu letecké dopravě stále předpovídají pozitivní vývoj. Podle odhadů by měl počet přepravených osob v celosvětovém měřítku růst o 4,3 procenta roč­ně.

Wolfgang Mayrhuber stál v čele transformačního týmu

Nový ředitel Wolfgang Mayrhuber řídil speciální tým, který vyvedl společnost Lufthansa z hluboké krize a položil základy jejího úspěšného rozvoje v 90. letech. Přizpůsobování přepravní kapacity požadavkům trhu ani přísná disciplína ve výdajích v jeho pojetí nevylučovaly investice do pokročilých technologií, moderního technického vybavení a nejnovějších postupů. I v dobách nízké spotřebitelské poptávky bylo důležité investovat do produktů, zavádět moderní technologie a atraktivním způsobem je zpřístupnit zákazníkům.

Od letošního podzimu díky tomu bude moci Lufthansa cestujícím nabídnout například novou, komfortnější třídu Business vybavenou novým typem sedadel, jež lze v průběhu letu nastavit do horizontální polohy. Nový Terminál 2 v Mnichově, který byl uveden do provozu na konci června, nabídl nový standard služeb, například dobu přestupu pro návazné lety do třiceti minut. Další projekty zaměřené do budoucna, jako přístup k internetu na palubě letadla (FlyNet), vybavení letištních salónků bezdrátovou technologií LAN a zavedení služby Executive Jet Service (transatlantické lety ve speciálních letadlech vybavených třídou Business), jsou jenom několika ukázkami úsilí o zvýšení kvality a zavádění nových produktů, které inicioval Wolfgang Mayrhuber.

(red)

spinner