13.9. – Společnou snahou Centra dopravního výzkumu a Ministerstva dopravy je snížení emisí v nákladní dopravě tak, aby bylo možné dosáhnout klimatické neutrality do roku 2050. Jedním z hlavních nástrojů na snížení emisí v dopravě je rozvoj efektivního, provázaného a multimodálního dopravního systému. Synergické využití předností více přepravních módů nabízí kombinovaná přeprava. Veškeré informace o tomto způsobu přepravy jsou pro jednotlivé cílové uživatele přehledně připraveny na webové stránce kombinovanapreprava.cz. V letošním roce budou k aktuálním možnostem využití kombinované přepravy realizovány webináře pro silniční dopravce, zasilatele, odesilatele i příjemce zboží a také přednášky na vysokých školách. Uvedlo to Centrum dopravního výzkumu.
Aktuálně
13.9. – Mezinárodní logistický provider Dachser získal po intenzivní přípravě certifikaci TISAX Level 2. Tento mezinárodně uznávaný standard pro bezpečnost informací a ochranu dat v automobilovém průmyslu nabývá stále většího významu při ochraně dodavatelských řetězců automobilového průmyslu před kybernetickými útoky. TISAX je zkratka pro Trusted Information Security Assessment Exchange (Standard pro posuzování zabezpečení výměny důvěrných informací).
13.9. – Státní zástupce obžaloval v souvislosti s takzvanou kauzou Dozimetr dvě společnosti, které se podle něj podílely na úplatkářství v pražském dopravním podniku (DPP). Žalobce firmy viní z podplácení a legalizace výnosů z trestné činnosti. Na webu to uvedl státní zástupce Adam Borgula. V kauze Dozimetr čelí od června obžalobě devět lidí v čele s podnikatelem Michalem Redlem. Skupina kolem něj podle policistů systematicky obsadila klíčové pozice v DPP tak, aby dosazení spřátelení manažeři mohli ovlivňovat výběrová řízení.
13.9. Ředitelství silnic a dálnic s.p. zahájilo ve středu rozšíření a modernizaci odpočívky Mikulášov po obou stranách dálnice D1 v km 95 na Vysočině. Téměř po celou dobu prací bude provoz odpočívky a místních čerpacích stanic pohonných hmot omezen pouze částečně. Uvedl to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina Ředitelství silnic a dálnic.
12.9. – Logistika prochází i nadále razantním vývojem. Společnost DHL zveřejnila 7. edici publikace DHL Logistics Trend Radar. Zpráva o trendech vychází od roku 2012 každé dva roky. DHL v ní důkladně analyzuje nejvýznamnější společenské, hospodářské a technologické trendy v logistickém odvětví a rozebírá jejich vliv, postupný vývoj i související výzvy a příležitosti.
12.9. – Společnost ORLEN Unipetrol Doprava, přední český nákladní železniční dopravce, patřící do rafinérské a petrochemické skupiny ORLEN Unipetrol, zavádí moderní vlakovou navigaci NavTrain pro své strojvedoucí. Tímto krokem se přiblíží k naplňování své bezpečnostní strategie a také zjednoduší a zpříjemní práci strojvedoucím prostřednictvím inovativního navigačního systému vyvinutého společností Betrian.
12.9. – Svaz spedice a logistiky České republiky intenzivně pracuje na přípravě rozhodování rozhodců místo soudců. Celý projekt bude odstartován ještě letos a dopravci si budou moci zvolit, jestli pro rozhodování ve sporech v dopravě vyberou odborné rozhodce nebo soudy. O této nejaktuálnější prioritě svazu informoval generální ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko Vít Votroubek, který je novým předsedou představenstva Svazu spedice a logistiky České republiky.
12.9. – Firmy v Česku se k umělé inteligenci staví pozitivně. 83 % z nich již AI využívá nebo plánuje zavést do svých procesů. Ačkoliv se téměř čtyři z deseti obávají nedostatku kvalifikovaných pracovníků, predikce ukazují, že by AI mohla do roku 2025 zvýšit hodnotu českých firem v průměru o 16 %. To vyplývá z průzkumu SAP „Budoucnost českého byznysu v éře AI“, který pro softwarovou společnost provedla agentura Ipsos mezi dvěma sty vedoucími pracovníky ve firmách v České republice s více než padesáti zaměstnanci.
12.9. – „Jako investiční ředitel, který rozhoduje o investicích do různých průmyslových firem a odvětví, vnímám současný útlum českého průmyslu jednoznačně jako výzvu. Vidíme pokles zakázek a ceny materiálů se rovněž snižují. Přestože se nyní nacházíme v určitém poklesu, jsem přesvědčen, že už na podzim a v průběhu příštího roku bychom mohli zaznamenat obrat k lepšímu. Největším faktorem, který ovlivňuje český průmysl, je pokles poptávky v Evropě, zejména v Německu. Nicméně i v Německu očekávám, že se průmysl ke konci roku začne zotavovat, což by mělo pomoci i nám. Spousta firem nyní vyčkává, co se bude dít, a zda se například sníží úrokové sazby v EU, což by mohlo podpořit investice.“ Uvedlo to Filip Budník, investiční ředitel Thein Industry, v komentáři, který přinášíme v původním znění.
11.9. – Rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze bude téměř dvakrát dražší, než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun. Důvodem je velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Novinářům to včera řekl generální ředitel Technické správy komunikací (TSK) Filip Hájek. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, páté fáze, v níž TSK sanuje povrchy, a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.